tisdag 3 maj 2016

NÄR DET ÄR SÅ DÄR ALLDELES UNDERBART VACKERT!


Tog en spontan långpromenad med lillasyster på förmiddagen, ca 1½ timma, svettigt så det förslog, ty nu håller verkligen våren på att övergå till sommar här nere i sydligaste 08!
Nåväl, det kommer säkert bakslag, men det tar vi då!

Det första som mötte mig på väg, var skräpet vid återvinningsstationen här strax intill, blääää!
Men som tur är, är naturen och omgivningarna alldeles underbara,

så det är näst intill omöjligt att vara uppmärksam på samtalet systrar emellan under promenaden!
Jag tror jag snappade upp det mesta!

Till min glädje var det uppstädat vid containern när jag kom tillbaka!

Ja sedan en snabb dusch, vidare till ICA Maxi för att proviantera!
Det råkade komma med en ny grön växt, många är det nu, som en mindre djungel faktiskt här hemma!
Det måste ha sett märkligt ut när jag cyklade hem med den i cykelkorgen,

knappt sikt pga bladverket mitt i plytet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar