lördag 7 maj 2016

LITEN MEN NAGGANDE GOD!


Till min glädje har den här lilla men otroligt tuffa rönnen överlevt ännu säsong!
Ett tag trodde jag att det var kört för den, ty självklart har någon varit och tuktat den under vintern!
Jag känner egen mig i den också, som många andra uträknade sedan länge, framför allt vintertid, när kölden håller på att knäcka mig, men skam den som ger sig, nu har värmen äntligen kommit och mina extremiteter håller på att tina upp!

Och lämpligt till nästa plåga, sommarplåga kanske jag ska tillägga, fästingen!
Så råkade jag igår under min obligatoriska promenad, stöta på vaccinationsbussen för TBE!


Strålande, för det var precis det jag behövde, påfyllning av min vaccination som jag gjorde min första sommar här nere i -08, då jag skaffade mig en fullgod fästingvaccination!
Nu behövde jag tydligen bara en påfyllning som räcker ytterligare i fem år och då kommer jag att få ett sms om att det är dags igen! Fiffigt!!!

Min stackars ängel fick än en gång vända rumpan till och ta emot sticket!

Så natten har inte varit angenäm för någon av oss, ont i armen/rumpan på oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar