onsdag 18 maj 2016

ROLLER COASTER


Eriks namnsdag, så vad passar väl inte bättre än en hel drös med vackra tulpaner som inläggsbild!
En vacker solig dag, precis som vanligt den här dagen!
Som började med lite pysslande här hemma, bland annat att gå med lite grovsopor till återvinningsstationen strax här bredvid, typ där somliga lämpar av badkar m m.
Jag tänkte, att jag tar väl på mig en av de där gamla avdankade undersökningshandskarna, utifall att jag råkar hitta något skräp på marken på vägen dit, "ironi", för tyvärr så är det en snitslad bana dit och överallt i vårt vackra Nynäshamn!
Nåväl, precis som jag trodde, fick jag böja rygg bra många gånger innan jag var framme!
Passade på att plocka upp en massa batterier som var slängda omkring precis bakom behållaren för just batterier, ironiskt!
Ungefär en halvliter batterier fick jag ihop!

Slarv, okunskap eller ett jävla sabotage, det är frågan?

Det är tur att jag kan "gå av mig" en massa obehag som tynger, typ sopor och allt annat skit och då leder oftast stenen ner till hamnen, där får jag ro, idag i dubbel bemärkelse och det visades sig senare att jag verkligen behövde!

Ty sedan på eftermiddagen, när jag satt och drack mitt kaffe hemmavid, så steg frustrationen i mig igen!
En grupp på ca 6-7 yngre män, satt och stod runt "bänken" och käkade på något.
Okej, en senare lunch kanske?
Men när jag upptäckte att en av killarna började slänga pappersservetter omkring sig, då vaknade djävulen till i mig, jag kunde inte längre sitta stilla och bara titta på!
Sagt och gjort, jag tog på mig jacka och skor samt den andra gamla undersökningshandsken, och med beslutsamma sten, travade över gräsmattan, böjde mig ner framför dem och plockade upp skräpet, samtidigt som jag frågade om de tyckte att det var okej att skräpa ner och varför kan vi inte hjälpas åt att hålla rent och fint, tycker ni att det är okej att jag ska plocka skräp efter er, snäll, varför????
Till svar fick jag, "det skiter vi i, vi gör som vi vill, vi har bott här sedan -95, så vi bestämmer här, du hör inte hemma här"!
Vad mer som sades till mig, kan jag tyvärr inte skriva, för det var förtäckta hot och kränkningar av värsta sort!
Vart är vi på väg, vad är det som håller på att hända?
Killarna är dokumenterade på bild som är delad, utifall att!

Plötsligt förvandlades jag till en gammal, gisten och grå roddbåt som inte såg land i sikte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar