lördag 21 maj 2016

REGAL PRINCESS MÖTER SEAWALK I NYNÄSHAMN


Idag låg hon här inne igen och passande nog så var det officiell invigning av den nya kryssningsbryggan i går.
Feststämningen var hög när nynäshamnarna började promenera ut på den 260 meter långa gångbryggan och möttes av musik och saxofonisten Viktor Renberg!
Den fjärde Seawalk i världen invigdes, den har dyggds av Vard Skeppsvarv i Norge.

Flera av de fartyg som egentligen skulle gått till Stockholm har valt att i stället gå till Nynäshamn efter Seawalk användes första gången av Regal Princess den 10 maj!

Å tänk, jag fick en glass gratis också som jag slickade i mig på min vandring ut på gångbryggan, okej den räckte tebax också, jag äter ju så sakta!

Men som sagt, en del dagar förlöper inte alls som jag hade tänkt från början!
Som igår tex!
Jag hade ju endast bokat in frissan kl. 14:00 och sedan Let´s dance hemma i soffan!
Nu blev det Seawalk, därefter raka vägen till systembolaget för att köpa något gott till min vän Mia som fyllde år, vidare till födelsedagsbarnet, kaffe och tårta!
PHU!!!!
Därifrån vidare mot Sushi Bar Thai Take Away, för att fixa middag, vilken tur att jag tog cykeln förresten, sedan hem och slutligen till lillasyster som jag skulle käka tillsammans med innan Let´s dance!
Jag gick hem innan mörkret lade sig över mina icke trygga kvarter!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar