fredag 13 maj 2016

FREDAGEN DEN TRETTONDE!


Och än i skrivandes stund har det inte hänt mig någon olycka, peppar, peppar ta i trä!

Idag för exakt sex år sedan var det en torsdag och jag anlände Nynäshamn och mitt nya hem

"Vaknade hos X:et på torsdagmorgonen efter några timmars sömn, tag avsked vid lunch, taxi till flyget, anlände Stockholm Arlanda strax före 14.00. Blev hämtad av storasyster med man, efter en del ärenden ställde vi kosan mot Nynäshamn. När vi väl hittat min adress, så var även lillasyster med man och välkomnade mej där. Äntligen så fick jag se mitt nya hem, tomt så när som på en soffa och en köksmöbel, kanske inte det snyggaste, men det får väl duga så länge. Flyttlasset skulle inte lastas av förren fredagmorron, så det blev att sova min första natt hos syrran."

Å tänk, det har inte gått en enda dag sedan dess, som jag har ångrat mig att jag flyttade hit till denna underbar lilla stad, en timmas pendeltågsavstånd till Stockholm och 20 minuters promenad ner till hamnen och havet!
Jag tror alldeles bestämt att Erik har ett finger med i spelet!

Nåväl, det blev ju en till flytt på Gun-dagen ett år senare, som nu och för alltid kommer att vara "Mitt Mysiga Krypin"!

Liljekonvaljen är snart i full blom här, ljuvligt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar