söndag 29 maj 2016

HAPPY MOTHERSDAY


På ren svenska Glad morsdag!

Började dagen med att skrapa trisslotten som jag fick häromdan av Sofia.
Nit, inte ens 30 kronor till en ny lott!
Jag som redan hade börjat fantisera om vad jag skulle göra med pengarna!
Egentligen gick jag och småsnegla på lotten där den låg en stund medan jag fixade mitt morgonfika,
liksom att så länge den låg där oskrapad så var jag fortfarande millionär,
men tillslut blev jag tvungen att titta på nitlottens hånleende mot mig!

Fast jag får väl se mig som en vinnare ändå, jag har ju trots allt ett barn som t.om bemödat sig med att skicka en hälsning och lotten i ett igenslickat kuvert!
Det finns de som inga barn alls har, alltså inte ens är en mamma, så i mitt fall är det en lottvinst om något, det var ju inte meningen alls från början!

Och mitt i allt så saknade jag min son Erik nått så ända in i helskotta, ville liksom att han åtminstone skulle ringa en snabbis och önska mig en glad morsdag, men ingenting!

Så sagt och gjort, jag plockade fram ett gravljus, skrev en liten hälsning på detsamma till Erik, fixade iordning min kaffetermos, två stycken punschrullar/dammsugare och begav mig bort till Minneslunden här strax intill.

En av dammsugarna var ämnad till min gamla sedan tre år tillbaka, bortgångna mor, ty hon älskade dem, det har dessvärre gått i arv till mig, så jag käkade upp båda såklart, eftersom varken Erik eller mamma var fysiskt närvarande!
Jag fick en skön stund på en bänk där i solen ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar