måndag 11 juli 2016

KONSTVERK FRÅN NATUREN



Utan ett enda penseldrag och helt unik formation efter mina blåbär som har legat i frysen på bakplåtspapper!

Mer spännande än så var inte den här dagen, ja om man inte tycker att storstädning är spännande, för det är just det jag har pysslat med idag och de som känner mig förstår på ett ungefär vad det vill säga!

Och då kommer jag osökt att tänka på min saliga mor med mellannamn "pedant", nä jag bara skojar men nästan!

hon som jag förmodligen liknar mest av mina föräldrar, alltså både till utseende, enligt mina systrar och framför allt beteende, det där med att blöta fingertoppen och böja mig ner för att plocka upp små obetydliga prickar, dammkorn och andra partiklar från golvet!

Apropå föräldrar, idag skulle min salige far ha fyllt 89 år!
Grattis pappsen, var än du är i universum,

hoppas att du får möjlighet att spela en trudelutt på ditt handklaver, kanske "Månsken över Ångermanälven" måhända!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar