torsdag 28 juli 2016

NU JÄVLAR RÄCKER DET!


En välbehövlig utflykt idag tillsammans med syster och svåger, välbehövligt för att skingra tankarna och ladda batterierna, ty nu var de totalt slut och utbrända!

Jag har fått tre käftsmällar i mitt liv, den första när vi fick besked om att Sofia hade cancer, det är snart 28 år sedan.
Den andra kom när Erik dog, den 24 november 2009!
Igår kom nummer tre, jag anklagades för sexuellt ofredande av minderårig!
Ja, du hörde rätt, jag har tydligen antastat ett litet barn, både i min säng och i *badkaret*!
Om jag inte satt redan när jag fick käftsmällen, så hade jag nog ramlat omkull av chocken!
Den har ännu, ett dygn sedan, inte släppt och ilskan och sorgen över misstanken gör mig förbannat kränkt, ja nu passar ordet KRÄNKT alldeles utmärkt!
Ett varningens ord, passa er för att vara barnvakt till små illvilliga och förvirrade småbarn!

Så att få fara till IKEA och söka efter en krok att hänga upp min duschhandduk på, alltså inte badhandduk, ty jag badar aldrig i ett *badkar* av medicinska skäl, var precis det optimala tidsfördrivet!
Som bilden visar, så blev det en borrmaskin/skruvdragare, därtill en orkidè, servetter och några saxar!

Och som om det inte räckte med det!
16:45 Telefonen ringer! Det är Sofia!
"Mamma, måste jag ha dubbel assistans för att få bada på Nydala?"
Efter mycket om och men, insåg jag mäkta frustrerande att så är fallet, eftersom det inte finns någon rullstolsramp där, vare sig vid stranden eller i poolområdet!
Alltså kan inte Sofia få bada en endaste gång ute i sommar, som det är en självklarhet för somliga, eftersom hon inte vill äventyra sin möjlighet till ännu en ansökan om dubbel assistans 4-6 november, när hon vill fara till Uppsala på ett event genom Barncancerföreningen som heter "Maxa Livet" för unga överlevare!

Det finns olika grader i helvetet har jag fått erfara det senaste dygnet!

Nu jävlar får det vara nog!

Ett skov i min Systemiska Skleros kommer väl som ett brev på posten av det här!
Tack för den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar