lördag 9 juli 2016

MED ETT LEENDE PÅ LÄPPARNA


Hamnen sjöd av semesterfirande människor, med eller utan båt, kanske Gotlandsresenärer som mellanlandade i denna underbara lilla hamnstad bara ca 45 minuter från vår huvudstad!

Det måste ha varit någon mening med att jag skulle "hamna" här efter mitt plötsliga uppbrott från norrland, där jag tillbringat hela mitt liv!
Jag vet, det låter säkert alldeles förskräckligt att jag säger det här, men på grund av, eller ännu tydligare, tack vare att allt förfärligt som hände i min familj för snart sju år sedan, så hittade jag "hem" och fann friheten, närheten och framför allt lugnet och allt inom räckhåll!

Så när jag går den nätta sträckan på ca 25 minuter ner till hamnen så småler jag, precis som om jag är påväg till ett kärleksmöte och vem vet, det kanske är ett möte, ett möte med mig själv, äntligen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar