måndag 25 juli 2016

SOMMAR, SOMMAR, SOMMAR!


Idag rullade jag ner till badstranden igen, ja efter att jag hade varit en sväng till den lilla livsmedelskedjan och provianterat lite!
Jag kom ner till stranden strax efter tolvsnåret och boade in mig på en plats som verkade skapligt lugn och inte så nerskiten av gässen!
"Nu är det gott att leva på en sommardag"!
Trodde jag ja!
Efter en stund dök en STOR barnfamilj upp och invaderade filtarna strax bredvid mig!
Inte en sekund av tystnad, framför allt inte från den näst yngsta av fyra barn, gissningsvis ca 2½ år, han skrek så det ekade över hela Nickstaviken!
Därtill kedjerökte modern till barnen, medan pappan badade med två, efter att han vaggat den minste till sömns i skydd av skuggan från ett träd!

När det var dags för att lyssna på "Sommar" i P1, då stod jag inte ut längre, utan tog mitt pick pack och flyttade mig en bra bit därifrån!
Nu hamnade jag nära en ännu STÖRRE familj / släktträff, men på grund av rådande omständigheter, "knökfullt" och gåsskit, så fanns det inget annat alternativ!
Dagens sommarvärd var Johan Holmsäter, hälsofilosof och grundare till Friskis och Svettis!

Mina nya grannar var av den något korpulenta folket och dessutom storrökare, åtminstone alla vuxna i familjen, inte barnen ännu tack o lov!

Behöver jag tala om att, det var ingen i sällskapet som låg och lyssnade på radion!

Ännu en händelse-och-lärorik dag på stranden!
Jo det var så sant, jag badade också!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar