tisdag 14 februari 2017

ALLA HJÄRTANS DAG


Många hjärtan blev det, av många anledningar dessutom!

Vaknade tidigt efter en alldeles hopplös natt, massor av tankar höll mig vaken mestadels!
Min dotter Sofia hade tid hos en läkare idag på Andningsenheten på Norrlands Universitetssjukhus NUS bland annat och spänningen var olidlig både för mig och i synnerhet för Sofia!
Redan när jag kom hem till henne i jul, så märkte jag en oerhörd försämring i hennes allmäntillstånd, något dramatiskt hade hänt under hösten, sedan sist jag var upp och hälsade på henne!
För mig är det helt obegripligt att ingen annan som vistas i hennes närhet och vardag, märkt något, eller åtminstone påtalat den uppenbara försämringen!
Nåväl, därifrån och tills nu har det gjorts en utredning om Sömnapné och idag skulle hon alltså få det slutgiltiga beskedet om omfattningen!
"En aggressiv sömnapnè"
80 andningsuppehåll / natt!
Sned nässkiljevägg samt polyper bakom näsan!
Hjälp finns, tack o lov!
CPAP blir den första åtgärden, sedan tar vi resten vad det lider, typ Septumplastik, då blir vi lik, alltså Sofia och jag, eftersom jag gjorde en sådan i mitten av 80-talet, just på grund av tätt i näsan och munandning som orsakande ständiga halsinfektioner!
Så snart är jäntan på banan igen hoppas jag!
Det sista som lämnar oss är hoppet!

Och apropå Sofia, jag fick blomsterbud på dörren idag!
Hon är väl för härlig min jänta, tänker på sin gamla mamma!
Och trisslotten som följde med, var det vinst på, 90:- / tre nya lotter!
Plus en till ny lott på min förra som låg i börsen och glödde!

Det blev en händelserik hjärtandag, som jag firade med att bjuda mig själv på lunch nere i hamnen,
Fisksoppa på Nynäs Rökeri!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar