torsdag 23 februari 2017

JAG NÅDDE INTE MÅLET!



Såååå himla besviken, förbannad och bortgjord!
Jag hann inte fram till avtalad tid hos sjukgymnasten!
Samtidigt, hur kommer det sig att jag får kallelse till en sjukgymnast till Karolinska i Solna och inte till Huddinge där jag hör hemma så att säga och faktiskt närmare än ända till Solna!

Med min ischias blev det verkligen en utmaning, ty nu är det om möjligt ännu värre och att färdas till och från olika färdmedel i isande kyla och dessutom inte ha en aning om hur jag ska ta mig dit, ja det kunde bara sluta med en förskräckelse!
Ner till pendeltåget i god tid, trodde jag, var en pina, trots endast sju minuters linkande!
Väl på tåget och vidare in till Stockholm central, hann smärtan lägga sig skapligt!
Sedan vidare upp till Klarabergsviadukten, där det skulle gå en buss vidare till Sjukhuset!
Där tog det STOP!
Inte fan gick det någon buss därifrån nu längre!
Och ingen kunde ge mig besked varifrån heller, fast jag t.om frågade en busschaufför i en annan buss, han såg ut som ett frågetecken?????
Helvete!
Jag gick tillbaka till Centralstationen och frågade där!
"Ta pendeln mot Märsta, kliv av i Solna och därifrån buss till Karolinska".
Toppen, det fixar jag!
Ner igen och vänta på tåget mot Märsta i 10 mintuter!
Äntligen, nu kanske jag hinner fram!
Framme i Solna! Frågar mig fram till en busshållplats!
Fel hållplats!
Frågar igen!
Blir hänvisad till en hållplats en bit bort och där inser jag att det inte kommer någon förrän om nästan en timma och det är nu endast fem minuter kvar till min tid hos sjukgymnasten!
Smärtan är outhärdlig i benet-ljumsken-rumpan, tar en Ipren som jag hittar i väskan och en klunk vatten!
Håller på att frysa ihjäl!
Ringer till sjukgymnasten och läser in ett meddelande på röstbrevlådan, "jag hinner inte fram, jag måste åka hem igen, orkar inget mer!"

Klockan 15:15 kliver jag innanför min dörr igen, helt slut och gråten stiger upp i halsen medan jag stoppar in kontakten till min värmefilt och till värmedynan för ryggen!

Hur jag går vidare med det här får morgondagen avgöra, just nu känns det jävligt hopplöst!
Tacka vet jag Norrlands Universitetssjukhus NUS och närheten till alla specialiteter inom samma hus!

Nu väntar jag dessutom på en avgift på 200 kronor för uteblivet besök, försent återbud, tack där Karolinska sjukhuset!
SL har också tjänat lite extra på mig idag!
Fan oxå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar