tisdag 28 februari 2017

FETTISDAGEN!


Dagen började med en nätt promenad i den arla morgonstunden till syrrans garage, jag har nämligen fått lov att låna hennes bil när nöden är som värst och det var den både i går och idag!
Igår var jag på röntgen och gjorde en slätröntgen på höften och idag hade jag tid hos en sjukgymnast,

också nere på Vårdcentralen / Legevistten, redan klockan 08:00, det var en tid som jag på eget bevåg hade bokat, bara därför att få ytterligare utlåtande på hur jag egentligen mår!

Efter ca 45 minuters töjande och böjande åt alla håll och kanter, så kunde sjukgymnasten bara konstatera, att jag är hur rörlig och smidig som helst, ingen förklaring till min smärta i höften!
Så, precis som jag tyckte, så vill hon att jag får en ultraljudundersökning, alltså precis som jag tänkte alldeles från början!
Nu börjar vi från ruta 1!
Äntligen någon som tänker som jag!
Väntar på remiss!

Trots bil, så var jag helt slut när jag anlände min enkla boning en dryg timma senare och somnade i soffan under min värmefilt!
När jag vaknade insåg jag att det var Fettisdag och jag hade ingen semla hemma, buuuuuu!!!!

Och det fanns inte på världskartan att jag skulle orka ta mig ut en gång till för att inhandla densamma, buuuu!!!!
Skit oxå, jag som har kunnat vandra omkring obehindrat i timmar och nu kan jag inte ens tvärgå och köpa en semla!
Alltså, det här är inte jag!


Men så, efter att jag hade vilat i flera timmar, så tog jag mig ändå ut försiktigt, försiktigt, stannade på lämpliga ställen och vilade och stretchade, tills jag lyckades ta mig fram till närmaste butik som är Willy`s!

Jag är sååååå himla glad att jag tog mig till affären ändå, för vad är en Fettisdag utan semlor och Hänt Extra är veckans färskvara, ibland men mer sällan, bjuds även på Ögongodis däri, dessutom hade jag en trisslott x 2 som låg och trängdes i plånboken!
Lite så tröstade jag mig idag ändå!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar