lördag 18 februari 2017

RÄDDARE I NÖDEN


Dagens promenad!
Tio minuter, sedan var det stopp, det gick helt enkelt inte, såååå fruktansvärt ont i min rumpa-ljumske-höft och ända långt ner i benet!
Det gick inte att ta ett enda steg till, så jag satte mig ner på en betongsugga och stretchade länge och väl, tänkte "hur ända in i helskotta ska jag ta mig härifrån och vidare hem igen?
För det jag egentligen skulle göra såg jag som helt uteslutet, typ gå ner till centrum och småshoppa m m!

Vem kan komma och plocka upp mig?
Jag ringer min vän, hon med "jaggan"!
Lyckades fiska fram mobilen med möda och fick tag på henne!
"Jag kommer!!!"
Tack gode gud, hon kom efter ca en kvart och räddade mig i min nöd!
Därefter for vi vidare till en av mina favoritrestauranger här i Nynäshamn, Sushi Bar Thai Take Away!

Behöver jag säga, att jag behöver inte äta något mer idag/kväll!
Ensam är inte alltid stark, starkt är att erkänna att man behöver hjälp ibland!
Tack kompis för att du fanns där för mig idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar