fredag 24 februari 2017

SJÄLVPORTRÄTT


Skulle kunna vara i alla fall, ty precis så här både såg och kände jag mig i morse när jag återigen tog mina första steg mot vattenkokaren i köket och sedan gick och satte på min tv!
Sliten, tussig och alldeles supervissen så till den milda grad och allt på grund av höften!

Fixade min te-mugg och den obligatoriska Lingongrova med räkost på, bläddrade igenom DN, samtidigt som jag funderade på hur jag skulle gå vidare med dagen, vilka telefonsamtal som jag måste göra, VC, sjukgymnast, kiropraktiker eller rent utav sätta mig på pendeln igen och åka till Huddinge akuten?

Först ringde jag till sjukgymnast och fick en tid tisdag till veckan!
Därefter fick jag av en händelse ett nummer till en kiropraktiker som lyckligtvis hade en ledig tid redan på förmiddagen, underbart!
Lyckligtvis fick jag skjuts dit och även hämtning när besöket var över!
Tyvärr så kunde kiropraktikern inte finna på felet eller med bestämdhet säga att det är ischias som jag lider av!
Så mitt nästa drag var att åka direkt till vårdcentralen, där jag lyckades få en läkartid med endast trekvart väntan!
Nu fick jag en ny diagnos på mitt besvär, Trokanterit / Slemsäcksinflammation!
Hur kunde jag glömma det, att jag, på grund av min grundsjukdom Systemisk Skleros, har en benägenhet för just spontaninflammationer och i synnerhet i slemsäckar, jag har t.om opererat bort två sådana just på grund av kroniska bursiter!
Första steg, remiss till slätrtg höftled om misstanke på artrossjukdom.
Med risk för att det här blir en lång följetång!
Men jag lyckades få tag på nya tulpaner i all hast mellan VC och apotek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar