måndag 22 maj 2017

EN GLÄDJENS DAG, ELLER?


Medans jag låg där och sussade på mitt lilla rosenöra i natt, så tog Sverige VM-GULD i ishockey och precis som jag förstod, så var de det första som jag läste om i min mobil när jag vaknade efter 11 timmars sömn, ja jag var väldigt trött igår!
Glädjen gick inte att ta miste på även hos mig, fast jag egentligen inte är så värst intresserad, men det kändes väldigt trevligt faktiskt!
En bra börja på en bra dag, utvilad och beredd att ta mig an en ny dag!
På agendan hade jag ett läkarbesök efter lunch, men det var det enda, sååå skönt!
Läkarbesöket gick snabbt och smärtfritt, sedan en sen lunch med min kompis!

Just som vi skiljdes åt, så brakade helvetet loss!
Min dotter Sofia ringde mig, saken är den att hon under en tid känt sig dålig, trött, febrig och orkeslös och nu har det tagits en massa prover och röntgen som hon idag fått ett preliminärt svar på vad som fattas henne, cancern, ependymom är tillbaka!
Hon är av förklarliga skäl redan inlagd på sjukhuset för vidare undersökningar och planering!
Så nu är tillvaron helt upp-och-nedvänd igen!

Vänta inte med att göra, det du kan göra idag, man vet inget om morgondagen!
Det har varit mitt mantra i många år nu, av erfarenhet!
Älskade jänta, jag kommer att finnas med dig den här gången också!
Nu jävlar ska cancerdjävulen också få sig en ordentlig match!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar