onsdag 3 maj 2017

ÄLSKADE STOCKHOLM


Stockholm, Mariaberget med utsikt över hela härligheten!
Ibland är det helt befogat att nypa sig i armen, ja precis som jag brukar göra när jag inser att jag har varit i New York!
Men även den här underbara utsikten och insikten om att jag har vår vackra huvudstad inom räckhåll, endast en timma med pendeltåget, så vips, så är jag här!
Efter två strålande dagar hemma i Nynäshamnssolen, så beslutade jag mig för att följa med min kompis Mia upp till storstan!
Mia skulle på ett läkarbesök och ville ha sällskap, lite mystid några timmar innan, så att säga!
Skynda, skynda, Körsbärsträden blommar på sista versen i Kungsträdgården!

Solen strålar från en klarblå himmel och Stockholm visar upp sig från sig bästa sida, ja jag är så stolt över vår vackra huvudstad!
Vi klev av pendeltåget på Södra station och tog en stilla promenad ner mot Gamla stan,




med ett litet stopp för att äta lunch på vägen ner!
Sedan landade vi på Kungsträdgården för en Latte!

När vi sedan var på väg därifrån, så hörde jag en röst som ropade, "Gun!"!
Det påminde mig om när jag och Mia var i Covent Garden i London 2 september 2012, då var det också en som ropade, "Gun!", The Phantom från West End!
Den här gången var det en, för länge sedan, grannflicka och klasskompis till min son Erik, Josefin!
Det är säkert 20 år sedan jag sist såg henne och att hon råkade se mig i folkvimlet och kände igen mig, är helt otroligt!
Ett kärt och glatt möte, som samtidigt kändes lite vemodigt, helst med tanke på att hon och Erik hade växt upp tillsammans där hemma i vårt radhusområde!
Nu var hon Psykläkare och Erik död på grund av psykisk ohälsa!
Olika är våra öden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar