fredag 19 maj 2017

SOMMAR???


Ja det vete fasiken, hoppas kan man ju alltid, men med tanke på alla bakslag av plötsliga hagelskurar, svinkalla vindar och frostnätter för bara någon vecka sedan, så är det här friskt vågat för att vara jag, den lilla Sklerodermikärringen!
Termometern visade sina modiga + 17 grader redan på förmiddagen, ändå frös jag som en toka här hemma, så valet av kläder inför min cykeltur var jättesvårt!
Men varför chansa, så i vana troget tog jag mina merinoullstrumpbyxor under jeansen och dubbla tröjor under vindjackan, för säkerhets skull packade jag med ett par handskar också!
Självklart cykelhjälmen, inte för att det är så mycket att vara rädd om, mera för att den värmer en aning!
Å så bar det iväg på min "Vita Springare"!
Och tog sikte på Kalvö koloniby där syster och svåger tillbringar massor av tid nu i börja av odlingssäsongen!
Väl framme, fick jag börja skala av mig lager efter lager av kläder, ja till och med strumpor och skor!
Underbart att släppa ut tårna i det gröna och samsas med tusenskönorna!

Det var hög UV-strålning idag och det syntes väldigt väl på min vinterbleka kropp när jag kom hem efter dryga fyra timmar i solen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar