måndag 14 maj 2018

SOMMARTÅR!


Sommaren är här igen, åtminstone här och nu på min balkong!

Underbart med sol på balkongen på eftermiddag-kväll, speciellt nu de här första tre dagarna den här veckan, eftersom jag har mina tre dagar på M88, dagvården på Karolinska sjukhuset i Huddinge!
Tidig morgon iväg med pendeln, ligga nerbäddad med infusiondropp i sex timmar och solen gassar där ute!

Belöningen efter att ha klivit upp i ottan och kommit igång relativt tidigt med droppet, så hann jag med att sitta och vädra mina nylackerade tånaglar i solen en bra stund, innan volymen / decibelmätaren steg mot det oacceptabla från barnen ute på gården och tvingade mig att ta mina kuddar och gå in och stänga balkongdörren efter mig!

Varför skriker barnen så mycket nu, är det på grund av de stora barngrupperna på förskolorna som gör att de måste höja rösten för att få uppmärksamhet och höras?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar