onsdag 23 maj 2018

DJURGÅRDEN LEVERERAR!


Den här gången besökte jag Liljevalchs konsthall tillsammans med min kompis Mia, som förövrigt inte bara kör "Jaggan", utan också målar tavlor, olja och akryl, riktigt bra faktiskt, men hon är alltför blygsam för att visa upp sina alster tyvärr!
Nog om det, Mia ba, "gud va du tjatar"!

En spontan tripp upp till Stockholm!
Otroligt vilken lyx att kunna bara bege sig dit upp, 45 minuter på pendeln, 30 spänn enkel resa!
Därefter en skön promenad ner till Djurgårdsbåtarna som tog oss sjövägen till Djurgården, det svalkade gott!

Väl framme, så gick vi direkt till Liljevalchs konsthall! Vi kom skapligt tidigt, så trängseln var inte tryckande!

Vi började med en lunchfika för att orka ta oss ann alla alstren av Lars Lerin!

Så många gånger som jag har önskat att få se hans verk i verkligheten och nu hände det, äntligen!

Och det var verkligen en upplevelse, näst intill surrealistiskt, jag liksom drogs in i bilderna och såg verkligheten bakom penseldragen tillsammans med vatten och pigmenten!

Tur att vi hade all tid i världen, för det gick inte att stressa runt bland de olika rummen och dessutom återvända till vissa tavlor som satte sig lite extra!

Efteråt, vandrade vi vidare utefter stranden mot Pendeltåget hem, men passade på att äta en tidig middag och eftermiddagskaffet!

Vilken strålande dag, Stockholm visade sig från den absolut vackraste sida!

Jag är kär!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar