fredag 4 maj 2018

LIVET TAR NYA TAG


I dag är det precis två veckor sedan vi hade begravningen för Sofia, tiden bara flyger iväg!


På grund av allt som måste göras i samband med allt praktiskt avsked efter henne, så som att sortera, tömma, skänka bort, återvinna och begrunda, så insåg jag helt plötsligt en dag,
mitt i sorgen, att jag inte hann tänka på att hon inte längre var här, jag riktigt skämdes över mig själv, vilken hemsk mamma, hur kunde jag bara koppla bort det ofattbara?

Men sedan insåg jag att det är säkert en helt normal reaktion, det praktiska tog och tar fortfarande övertaget i vardagen, sorgen får ta plats sedan när allt annat är avklarat!

Jag har fortfarande inte kommit i fas med mig själv, långt ifrån faktiskt, men det får lov att ta tid, inte jäkta!
"Ta hand om dig gunsan, krama om dig och se på allt du redan, trots allt, har lyckats med, med hjälp av mina nära och kära, det kommer att lugna ner sig i sinom tid"!

Nu ska jag bara landa här hemma i Nynäshamn, käka en massa mjukglassar, jo det kan jag unna mig, ty viktnedgången på det här lilla skrället visade sitt fula tryne också!
Så frossa, vila och njut av våren här nere!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar