söndag 27 maj 2018

MORSDAG!


Nu blev det konstigt, att fira morsdag, jag har ju inga barn som varken ringer eller skickar någon, ack så liten gåva den här dagen!
Sofia brukade alltid skicka något, blommografera till exempel och en lite nalle som följde med!

Jag tappade bort mig helt och hållet, all lust att fira, hade inget att fira kändes det som!
Så jag låtsades att det var en helt vanligt sketen söndag!
Efter en lång startsträcka, så tog jag fram trasor, gummiskrapa och blandade ett härligt hett vatten med fönsterputs och en droppe diskmedel och satte igång att tvätta fönstren, välbehövligt vill jag lova, eftersom det var en gul film av pollen och dylikt på rutorna!
När det var klart, tog jag fram min kavaljer, dammsugaren och körde ett noggrant varv, det behövdes också väldigt väl!
Jag tog en paus i dammsugningen på en timma för att titta på TV4play direkt, Minnesstunden för Barbro "Lill Babs" Svensson från Storkyrkan i Gamla Stan, Stockholm, sedan tog jag de sista krafterna med storstädningen!
Typiskt mig, tokstädar när jag mår piss och får ångest och måste få utlopp för det!
Så nu skiner det här hemma!

Liljekonvaljerna ute på balkongen fick symbolisera mina barns morsdagspresenter till min i år!


Grattis på morsdagen mamma Kerstin, hoppas att du har fått rosa prinsesstårta av dina barnbarn Erik och Sofia idag där bland de andra änglarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar