söndag 6 maj 2018

CHERRYBLOSSOM IN KUNGSTRÄDGÅRDEN


Underbart, jag hann ta mig en sväng upp till Stockholm och Kungsträdgården!

En lisa för själen, att få njuta av blomsterprakten och glada flanörer i min alldeles egna takt!
Ett beslut som jag tog, åk själv, då får tankarna slira omkring precis som de vill, jag kan gå i min egen takt, inte behöva ta hänsyn och kompromissa, bara vara helt tyst med mig själv, underbart!
Och ensam var jag ju absolut inte, garanterat tusentals fler!

Medhavd termos med kaffe, den obligatoriska lingongrova med kalkon, ett äpple och en banan och vattenflaskan såklart!
För att jag skulle få ihop lite steg och motion, så klev jag av pendeltåget redan på Stockholm Södra station och tog en skön promenad, i min egen takt som sagt, ner till Kungsträdgården, det tog ca 30 minuter!
En välförtjänt fikapaus väl framme, underbart!

Ja där satt jag en godan stund och bara njöt av allt det rosa och nog var det i sista stund jag tog mig dit, ty i solens sken, så snöade det också rosa kronblad!

När tiden var inne för hemfärd, så tog jag en promenad genom Gamla Stan, åter igen upp till Stockholm Södra!
Jag fick med råge ihop mina steg för dagen!

Väl hemma igen, efter ca 45 minuters pendel, så tog jag en härlig talrik med havregrynsgröt och sedan tog tag i balkonbestyren, så nu känns det som om jag börjar få ihop mitt liv, åtminstone liiiite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar