torsdag 17 maj 2018

VILODAG!


Mariatorget "Tors Fiske"

Ännu ett "MÅSTE" som är avklarat för den här gången!
Jag har fortfarande en "måstelista" som jag prickar av, alltså i huvudet och på papper!
Eftersom mitt liv har varit så pressat den senaste tiden så är det tvunget, livrädd att jag hamnar i någon sorts hjärndimma och eftersom jag inte har någon som påminner mig om saker och ting som måste fixas, så hänger allt på mig!

Man kan tycka att ligga på sjukhuset är vila, men ack nej, det sliter mer än man kan tro!

Men som sagt, igår var sista dagen för den här gången, sju veckor till nästa!

Jag tänkte åka raka vägen hem med pendeltåget och sätta mig på balkongen..... rekordvärme i Stockholms län och jag längtade verkligen ut!
Men som jag precis kom ner till Flemingsbergs pendelstation och skulle kliva på tåget mot Älvsjö och därefter byta mot Nynäshamn, så ringde lillasyster Pia!
"Jag vill så gärna att du kommer in till Stockholm och tar en öl tillsammans med mig innan vi åker hem igen, snälla!" Saken är den att hon jobbar i storstan på onsdagar och det lät lockande, trots att jag var trött, och längtade hem!
Så jag åkte vidare in till Stockholm City och gick direkt till Fridays på Kungsträdgården och väntade på henne med varsina väl kylda öl!

Efter drygt en timma så vandrade vi vidare genom Gamla stan, siktet var inställt på Black & Brown Inn för att avsluta denna underbara försommarkväll med ett glas rött!

Två glas rött senare, så vandrade vi vidare mot Stockholms Södra station!

En magisk kväll tillsammans med syrran och som vi sa till varandra, "Vi låtsas att vi är utomlands!
Så idag tar jag en välförtjänt vilodag!
Stockholm är fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar