fredag 17 augusti 2018

EFTER EN SNÅRIG VECKA


Ibland tappar jag styrfarten, orkar liksom inte, inte ens sammanfatta vad som händer i mitt liv!
Det betyder inte att inget händer, nej, nej, nej, kanske tvärt emot till och med!
Men nu gunsan, skärpning, hur var det nu, vad hände?
Jag plockade skräp och skötte om min förkylning i bästa mån i värmen!

Veckan började tidigt på måndagmorgonen med pendeltåget till Huddinge sjukhus, dags för Ilomedininfusion igen, dagarna tre!

Hur trist som helt, men nödvändigt!
Det är en anledning till att energin inte infinner sig och knappt orden, än mindre att sätta dom på pränt!
Men så igår, ja då tog jag mina första steg i friheten igen!
Självklart tillryggalägger jag ansenliga steg till och från sjukhuset också, såsom till pendeln, stegen mellan tågbytena, i rulltrappan från pendelstationen i Flemmingsberg, eftersom rulltrappan stod stilla både upp och ner, och så vidare. Men däremellan ligger jag ju nästan hela tiden de sex timmarna som droppet går, av förklarliga själ, bläääää!!!

Så mina första steg i frihet, tog mig ner till hamnen och en väntande mjukglass, nummer 18 i ordningen!

I fjol åt jag 26 stycken, jag tvivlar på att jag kommer att kunna slå det rekordet i år!

Jag inhandlade ett vackert kuddfodral också i en lokal butik, "Tygmans"!

Jag är riktigt nöjd med resultatet, precis som jag såg det framför mig, där i affären!
Och när jag ändå var i shoppingfarten, så råkade jag hitta de här alldeles underbara sandalerna av märket Skechers!

Helt magiska, totalt i det närmaste viktlösa och underbara för mina sklerofötter, som nästan helt saknar trampdynor!
Kvällen inmundigades surströmming tillsammans med mina två systrar, det var ju premiär och jag gillar ju "Premiärer"!

34 dagar kvar till nästa PREMIÄR!
Århundradets dessutom!!!

Föresten, vilken rikedom att ha mina systrar i min närhet nu på gamla dar, bättre sent än aldrig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar