måndag 6 augusti 2018

INGEN VANLIG LÖRDAG


Nej, utan kärlekens lördag! Happy Pride, Euro Pride till och med!

Jag ligger lite efter nu, men det är inte konstigt alls, allt becauce I´m Worth it!
I lördags åkte jag och syrran upp till den riktigt Stora Staden och anslöt oss till #Stolta föräldrar i Prideparaden, hon som stolt moster, postumt! Ja Erik är ju där ute någonstans tillsammans med Sofia, gud bevare dem! Förresten de firade säkert också tillsammans med Micke, Eriks barndomsvän och ständige följeslagare!

Alldeles otroligt mycke folk, både bland paraddeltagarna ca 60 tusen och övriga utefter gatorna ca 140 tusen, fram till Östermalms IP!

Vackert, stolt och kärleksfullt!
Som jag sa till syrran, "har du någonsin fått så mycket applåder och hurrarop någonsin?"
Så om du behöver få känna riktig stolthet, kärlek och glädje, delta i Prideparaden, alltid finns det någon grupp som känns rätt, just för dig, kärleken finns överallt!

Strax före halv fyra anlände vi Östermalms IP och där fick vi en välbehövlig vila och lufta fötterna, innan vi tog oss vidare till Djurgården och Gröna Lund! Många steg blev det!
Kvällens höjdpunkt var ju, för mig i synnerhet, Sommarkrysset!

För Peter Jöback skulle ju vara en av gästerna där och han skulle framföra, för första gången live, sin andra singel, "Shape Of You",



ur hans kommande album, som släpps i slutet av oktober!
Därefter som slutnummer fick vi även höra "The Mask",



så nu har jag fått med mig den två gånger live, bra där gunsan, det gäller att hänga med så länge det går, ta alla chanser som fås!
Gissa om jag fick en bra plats och gissa om jag njöt av hans sång och framträdande?
När programmet nästan var slut, så kom alla medverkande artister vandrande med varsina blomsterbuketter i handen och delade ut blommor till oss i publiken, (vi som satt utmed den blå mattan, där kameramannen skuttade fram och tillbaka) just där jag och syrran satt, av en händelse!
Och kan man tänka sig, först fick jag en gerbera av en av killarna ut hårdrockbandet Hardcore Superstar!
Men därefter kom Peter med sin bukett, "Men Gun!!!"
Så fick jag en ros av honom ur hans bukett!
Lyckan var fullkomlig!

Tänk att en ros och gesten kan betyda så mycket!

Igår tog jag en vilodag, välförtjänt!


Idag likaså!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar