onsdag 1 augusti 2018

VÄRMESLAG!


Redan till lunch var hettan obarmhärtig, strax under 30 grader, både ute som inne!

Vad gör man, när man inte ens orkar packa ihop lite till stranden!
Jo jag började tvätta fönster, helt tokigt, men nödvändigt insåg jag!
Badrumsfönstret!
Insåg att det var en evighet sedan, lätt att glömma det, eftersom det är "insynsknottrigt", ett nytt ord är skapat i ett nafs!
Jag öppnade det på vid gavel för att skapa lite korsdrag och då upptäcket jag eländet, så fram med gummiskarpa, trasor, hinkar och diverse tvättmedel för ändamålet!
Jag ljuger inte om jag säger att svetten rann på mig och in i ögonen, men det belönade sig!

Sedan gick jag med mina sopor till kärlsorteringen, sedan tog det stopp och beslutade mig för att bara vara hemma inne och köra fläkten på högsta hastighet!

Av en händelse råkade jag hitta den här "viftaren", ett nytt ord igen!

Av en händelse råkade jag köpa den förra året, när jag gick i Prideparaden, jättekonstigt!
Lika konstigt som när jag fick med mig den där fläkten från Sofias dödsbo!

Med troligast, så visste Erik redan då också, att det skulle bli en galet varm sommar i år!
Det är skönt att veta, att mina barn har koll på mig och vet vad jag behöver nu och förhoppningsvis i framtiden!
Älskar er, Erik och Sofia!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar