söndag 26 augusti 2018

EN SÅN DAG! ❤❤❤


Började bra, pigg och utvilad, trots två glas rött igår kväll, egentligen skulle jag inte ta dem, men så kan det gå!
Fick ett meddelande från lillasyster, som undrade hur det var med mig, "alldeles utmärkt"!
Men sedan hände det sig att jag kollade in på Facebook och fick upp ett minne från i fjol, samma datum!


Jag var hos Sofia i Umeå, vi satt och pysslade, precis som vanligt och promenerade i omgivningarna bland annat ute på Mariehemsängarna!❤❤❤
Och plötsligt förändrades mitt mående och jag började sucka och tappade fokus helt och hållet, Saknade efter henne kom som ett knytnävsslag i magen!
Ofattbart att jag aldrig mer kommer att få sitta och pyssla med henne där vid köksbordet, eller promenera omkring med henne och snacka om livet och ditt och datt och höra hennes härliga skratt!
Kommer jag överhuvudtaget att resa dit upp någon mer gång?
Jag har ombesörjt beträffande gravstenen och utökad gravvård, så där kommer det att vara fint, hoppas jag!
Och förresten, precis som jag brukar säga om Erik när jag har varit dit till kyrkogården, han är ju inte där, utan lite här och där, samma sak med Sofia!
Okej, jag tog mig i kragen i alla fall och tog mig en timmes promenad, det brukar lätta då och man tänker så bra och klokt ute i naturen!

Livet går vidare!
❤❤❤

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar