onsdag 8 augusti 2018

RESPEKT!!!


Tredje fullproppade kassen med sopor sedan den 30/7!
Idag tog jag inte med mig min plockpinne, det var ju inte meningen att jag skulle plocka sopor, egentligen inte ens gå ut, för nu har gunsan dragit på sig en sommarförkylning!

Lyckligtvis har jag hunnit med allt jag hade på min önskelista för sommaren, så jag ska inte klaga!
Tog det lugnt och kom mig inte ut förrän på eftermiddagen när värmen var lika outhärdlig inne som ute, men såg att björkarna här utanför vevade på riktigt ordenligt, så därför beslutade jag mig för att vistas ute en stund istället!
Precis som jag kom runt hörnet på huset, så kom det en plastkasse virvlande i vinden och landade precis framför mina fötter, jag böjde mig ner och plockade upp den, naturligtvis, tänkte stoppa den i soptunnan just där bredvid, men ändrade mig och lät den få hänga med!
Och vips, så hade jag börjat plocka sopor igen, nu på väg ner till stan/centrum!
Så när jag var framme vid Fredstorget, Stadshusplatsen, så var den proppfull, nu igen!
Jag har liksom inte fattat det där med att bara släppa det man har för handen, typ ett tomt cigarettpakt, en servett, utdrucken Festis med mera, med mera!
Lika korkat som att slänga fimpar omkring sig, jag ljuger inte om jag har plockat minst 100 stycken sammanlagt under de här tre gångerna!
Nerskräpningen tar knäcken på mig och det verkar inte ta någon ände!
Dessutom vet jag att det är ett lagbrott att skräpa ner!
Upp till kamp emot skräpet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar