onsdag 30 juni 2010

BLÄÄÄÄ!

Har inte haft någon matlust idag, mått tjyvens helt enkelt, det kan bli så här ibland och jag vet inte varför. Men något insåg jag ju att jag måste äta vid femtiden och då hade jag bara en MUGG te, två rostade, Actimel och Proviva, plus ett äpple och en banan i magen. Det gör liksom ont högt upp ungefär där solarplexus ligger, kan det vara magkatarr? Nu försöker jag som alltid ställa mina egna diagnoser!
Ja iallafall så hade jag miccrat en sån där Findus-portion (singelstorlek). Kyckling i örtagårdssås, champinjoner, pasta penne och små broccolibuketter. Visst låter det gott? men fy fan så läskigt när man redan mår pyton.
Jag tog min mat och satte mej i tv-soffan (singelsällskapet) för att äta. Precis utanför mitt vardagsrumfönstret så går det en trafikerad gata som det igår och idag har pågått vägarbete på. Just som jag mitt i en tugga tvärtittade ut, så såg jag en man som satt i förarhytten i en lastbil precis utanför, lastbilen stod stilla. Den höggravida, skitiga, eller var det dåligt gjorda tatoo och allmänt oaptitliga chaffören satt och kliade sig i ett öra. Efter ett kort tag så plockar han fram en bläckpenna och börjar mödosamt krafsa med den inne i örat, tar ut den och kollar, ingen ting där, ett nytt försök och nu, bingo! Chaffören slickar av pennan och lämnar spår av bläck i örat.
Det kommer att ta lååånnngggggg tid innan jag äter pasta penner, jag åt inga av mina idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar