söndag 27 juni 2010

OCH NU TILL NÅGOT HELT ANNAT!

Singelliv: Tänkte på det alldeles nyss när jag stod och diskade i mitt lilla kök, fort var det gjort och efteråt kunde jag utan problem plocka upp lite potatisskal ur slasken med bara händerna med ingen risk för att råka få med något annat snusk som någon annan otänkt råkat av misstag spotta dit. Att själv bestämma var, om och när jag ska äta. Att vara riktigt tokig och bara kliva upp ur sängen på morgonen helt naken och sätta på tevattnet, sedan gå på toa med öppen dörr. DN ska ju naturligtvis också tas in som sitter i den där lilla klykan utanför dörren, men då sveper jag på mej min lilla morgonrock, för tänk om det råkar komma någon i trappan. Hittills är det här det friaste jag har gjort i hela mitt liv utan att ha något dåligt samvete. Jag borde nog lägga in mej på något träningsläger för singlar för mitt gamla liv är alltför hårt inpräntat i mitt undermedvetna.
Att se morsk ut är förstås bara en halv seger, det är inte fel med lite uppnosig optimism, men självförtroendet som gör att jag ser modig ut är ofta bara en mask.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar