tisdag 15 juni 2010

PRINSESSORNA FRÅN NYLAND


Nä skämt åt sido, jag sitter just nu och ser på tv:n och det är som vanligt ett program om och inför Kronprinsessan Viktorias bröllop på lördag. Ett litet inslag skildrades när sessorna på Haga var ute och lekte i sina fina sommarklänningar och då kom jag osökt att tänka på just den här fina bilden på oss flickorna Perssons. Mamma hade för vana att nästan alltid, åtminstone till särskilda tillfällen sy likadana klänningar till oss. Om inte minnet sviker mej, så var det vid ett tillfälle som storasyster Eva råkade i hastigheten få min klänning som hon skulle kränga på sig och hon lyckades inget vidare. Det var droppen för henne, hon slet av sig den och efter den händelsen så vägrade hon att ha lika kläder som Pia och jag.
Men visst är vi fiiiiinnnnnaaaaaaaaa :-))

Nu har jag bott här i Nynäshamn precis en månad och det firar jag med en dunderförkyling alldeles för mej själv och tycker att jag har det så himla mysigt, att kunna sitta, ligga och bara vara. Hosta och snörvla utan att känna att jag stör någon eller måste försöka vara duktig och orka lite ändå. Nu kan jag vara sjuk ifred, vilken lyx!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar