torsdag 21 juli 2011

AJ!!!

Vaknade tidigt i morse och trodde att jag behövde gå på toa och göra ettan, för vad vaknar man annars av alldeles för tidigt? Regnet skvalade så härligt på fönsterbläcket, men jag kände ändå inte att det var så där mysigt när jag kröp ner tillbaka i sängen. Mitt pekfinger bultade av smärta upptäcket jag! Jag har ju haft en knöl mitt på andra falangen i några år nu, den växer sig sakta men säkert större och större. Troligast är det en förkalkning, kristall eller nått, typ det som snart hela jag består av. I allafall, så har den här blivit stor och besvärande nu och troligast även inflammerat området runt omkring.
Jag kan med möda böja eller vicka på fingret och det är alldeles varmt och svullet.Börjar nästan tro att det är läge att kontakta reumaten för en remiss till handkirurgen för att avlägsna kristallen, så att det inte går med långfingret som med kompisen brevid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar