torsdag 28 juli 2011

ATT VARA I TROPIKERNA

Närmare än jag kunde tro, bara en tripp med norwegian upp till Umeå, så vips är man där! Ända sedan jag landade här i måndags, så har kviksilvert på termometern guppat mellan 25-30 grader och solen varit som en gammaldags kvartslampa på en klarblå himmel. Nä jag kanske överdriver något, en och annan lite molntuss har väl lite vackert prytt hilmavalvet. Idag cabbade jag ner och körde ner till stan, tog en mjukglass nere vid älven. Sedan slöt jag upp med min gamla väninna Agneta och gick en guaidad
"Trädgårdsvandring" i stan. Men när det var ungefär tjugo minuter kvar, strejkade vi och smög iväg till ett utekaffe, tog en kaffe, Winerbröd och ett stort glas vatten, satte oss i skuggan och snackade om kärleken till livet och om att våga hoppa och se vart man landar. Fortfarande har jag balkongdörren helt öppen, temperaturen där utanför är ljuvlig.
Jag mår bra och jag har sett "Världens Bästa Peter" på "Allsången på Grensen"! Systeryster Pia gick hem till mig och fixade med DVD:n så nu har jag det dessutom sparat. Tjohoooo!!! det gäller att ladda med massor av bra energi inför framtiden, man vet aldrig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar