torsdag 7 juli 2011

JAG ÄR SÅ AVUNDSJUK

Ännu en av baksidorna med sklerodermi är att jag har så vansinnigt svårt att gå i vanliga, eller ovanliga skor också för den delen. Problemet är att jag har inget underhudsfett i mina fötter heller, så det är som att gå direkt på skelettet. Enda stället som det finns överflöd är ju runt midjan, så klart, girlanger som de även kallas, för att paketera in dem i lite finare papper! En fettsugning därifrån och sedan tillbaka in i fotsulorna igen verkar ju inte heller möjligt, såg jag på ett avsnitt av "Plastikkirurgerna" på TV4+ för en tid sedan. Nu är det sommar, soligt och varmt, alla går omkring i läckra skon, eller sandalen, höga och låga. Tyvärr, så är det helt ute med Crocs/Foppatofflor, som är det enda riktigt sköna skorna för mina dumma fötter. När jag är ute bland folk, så kollar jag jämt på fötter, eller egentligen på vad kvinnor har för skor. Ja, jag är avundsjuk! Otaliga gånger har jag provat, tänkt att "de här går kanske", köpt och sedan fått gett upp. Föresten! Vad är framsidorna av sklerodermi? Har inte hittat dem ännu. Apropå läckra skor!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar