onsdag 13 juli 2011

ATT ANGÖRA BRYGGA

Äntligen har träningsvärken i benen gett med sig, så att jag kunde ta en välbehövlig promenad idag. Igår lyckades jag endast ta mig ner till ICA fram och åter för att proviantera lite nödvändigheter, ja typ Actimel och Proviva. Fast det blev två vändor, för när jag stod i kön för att betala och började rota i min lilla ryggsäck, så upptäckte jag till min förvåning att plånboken inte var med. Jag ställde undan min kundvagn lite längre in i butiken och knatade hem igen, hittad tack och lov den förlupna börsen och återvände till ICA. Idag tog jag mig ner till hamnen, köpte en mjukglass i våffla som lunch och slog mig ner på bryggan.
Där blev jag helt uppslukad att hur en seglare hade stora bekymmer med att angöra brygga, den mörkgrå här som dessutom var i vägen för Utö express som var på väg in i hamn. Efter flera försök, blev de tvungna att ge upp och styrde vidare. Det påminde mig om när vi var ute med husvagn för typ hundra år sedan. Man kom till en camping, trött och hungrig efter en hel dags slit på vägarna och blev hänvisad en plats långt åt helsike, trångt och ojämt. Till på råge, så fick vi åskådare också som nyfiket stod och kollade. Det enda man ville var ju att få ta den där kommaframwhiskyn och sedan sova! Nu ska jag gå och sova, ska fara till Fresta i morgon. Det går troligast åt pipsvängen för det svenska damfotbollslaget också för den delen! 3-1 till Japan hittils!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar