torsdag 4 augusti 2011

EN DAG PÅ STRANDEN

En lugn och skön dag på stranden! Jag packar igen min bag och tar solstolen i handen. Tolv minuter senare under introt av "A HORSE WITH NO NAME", placerar jag min solstol på en väl utvald plats och lägger även ut en filt med plastad baksida över all gåsskit. Friden lägger sig som bomull i magen. Jag plockar fram en ny bok ur bagen, "Det fjärde offret" av Mari Jungstedt, en kriminalare! Mysigt!!! Läser en stund innan det är dags för kaffe och så där håller jag på under några timmar. Observanta läsare kanske märker att jag under hela tiden låter musiken fortsätta i mina öron, fast jag läser. Saken är den att det är ett sånt jäkla liv i min direkta närhet och överallt förövrigt att det är lögn i helvetet att konsentrera sig på en enda mening av vad jag läser annars. Eller som när jag har satt mig på filten en stund för att sola ryggen, då kommer det en lite knodd bärandes på en spade full med sand och har den vänligheten att hälla det på min filt och boken. Jäkla skitunge!!! När klockan närmar sig, "sol på min balkong", börjar jag min vandring hemåt. I iPoden sjunger Peter ARNE Jöback "WICKED GAME" för vilken gång i ordningen är omöjligt att säga och när jag stiger in i min enkla boning tonar "OUR MUTUAL FRIEND" ut på sista strofen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar