måndag 29 augusti 2011

SOMMARENS SISTA SÅNG!

Så då var det slut på det roliga för den här gången. Vaknade halv åtta i morse av ett störtregn på åttonde våningen i Karihaugen. Tassade ut ur det lyxiga sovrum som jag alltid blir tilldelad när jag är hos mina goda vänner Mona och Kjell. Snacka om gästfrihet, de överlåter dubbelsängen till mig! Kjell hade för länge sedan begett sig på jobb och Mona satt i soffan med ögonen riktade in i sin PC. Efter ettan loggade jag också in och hällde upp en mugg kaffe. Satt och kollade hur det stod till i världen och i min direkta närhet på nätet innan det var dags för en skön dusch i mitt värdfolks supertjusiga duschrum, soft musik tonade fram när man tänder lyset. Sedan blev det hotellfrukost som vanligt på åttonde våningen.
Strax före elva skjutsade Mona mig det lite dryga fyra milen upp till Gardermoen i störtregn, vindrutetorkarna gick på maxhastighet. X antal timmar senare, anländer minoriteten gunsan sitt mångkulturella och parabolantenntäta bostadsområde. Skönt att vara hemma igen, men samtidigt vemodigt att det är slut på den här härliga musiksommaren.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar