lördag 6 augusti 2011

PRIDEPARADEN

Stockholm svämmade över av stolta och glada HBTQ trans personer idag. Även nyfikna, stolta familjer och kära vänner anslöt sig till dem och jag var en av de sistnämda om ändock postumt. Några regndroppar föll under en kort stund under paraden, men det är väl som vid en vigsel, lite regn på brudparet betyder lycka och välgång i förhållandet. Så även för en lyckad pridefestival, som sedan badade i sol på Kungsträdgården. Under några minuter råkade jag till och med av en händelse delta i tåget bland "Stolta Föräldra", lämpligt nog.
Det fanns även en grupp för funktionshindrade i paraden. Jag tror däremot inte att de nödvändigtvis var HBTQ:are, utan budskapet var nog fördomar i allmänhet och utanförskap i synnerhet. Så om något år kanske jag kan utmana Sofia att hänga med mig och vi "går" hela paraden tillsammans hon och jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar