lördag 11 oktober 2014

DJURGÅRDEN FREDAGEN 10/10


ABBA THE MUSEUM.

Vi sitter förväntansfulla på spårvagn 7 på väg ut till Djurgården! För vilken gång i ordningen har jag alldeles glömt bort och det är förresten oviktigt, men för mig är det hela grejen, att ha de här glädjeämnena i mitt annars så torftiga liv, att se framemot!
Tanken är att kliva av vid Skansen, men i sista sekunden hoppar vi av redan vi Gröna
Lund, ty min kompis Maria råkade se att vi precis hade ABBA museum precis på vår högra sida och tvärville kila in dit.
Sagt och gjort!
Och som tur var, var vi ute i skapligt god tid för det vi egentligen var ute för, så varför inte!!!
Väl inne i entrèn/souverni/ presentbutiken, insåg vi trots allt att tiden inte och förresten vår skrala ekonomi inte heller räckte för att ta den ca två timmar långa rundan nere i självaste museet. Så vi storhandlade istället.
Som t.ex en julklapp till X-et, en nyckelring föreställande en av elgitarrerna som Björn Ulvaeus trakterade under deras storhetstid.
Samt en flaska sprinkling wather till me, I and myself!
Summa summarum 88:-

Men som sagt, den egentliga orsaken till Djurgårdsbesöket var att än en gång gå och se den alldeles, alldeles underbara musikalen "Livet är en schlager".

Och det var precis så underbart som jag minns det från mina tidigare besök och nu, den här gången tillsammans med min Facebook kompis Maria från Karlstad.
Ikväll fick Peter en enkel men ack så välment ros från undertecknad!

Visst har jag nämnt att jag tycker att jag har ett alldeles otroligt töntigt namn förresten?
Och hur man värjer sig från eländet när man är på den här musikalen är en gåta, det går helt enkelt inte.
Ty, här är man dessutom en okändis som heter Gun!
Den här bilden har jag delat från Peters Facebooksida och den tar jag till mig, som en hälsning till mig från Candy Darling och schlagerdrottningen Sabina och mitt töntiga namn.

"Kul på jobbet !!! Tack finaste ensemblen och tack till vår fantastiska publik !!!"


På vår väg hem från pendeln den natten, närmare bestämt ca. 01:15, passerade vi en man som låg på alla fyra med rumpan bar och verkade må riktigt dåligt, kräktes måhända!
Maria: "Här skulle jag inte vilja gå ensam om natten"!
Tur vi var två!
Nynäshamns Posten:
Två män har förts till sjukhus efter en grov misshandel i området Backlura i Nynäshamn - Båda har blivit knivskurna. Det verkar inte vara några livshotande skador, men de har förts med ambulans till sjukhus, säger Daniel Sundel på Stockholmspolisens länskommunikationscentral.
Polisen har ett signalement på vad som kan vara gärningsmannen men har inte gripit någon misstänkt.
Larmet kom vid tvåtiden på natten mot lördagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar