måndag 20 oktober 2014

SÅ VAR DET DAGS IGEN!



Efter ännu en natt sittandes med en hel drös kuddar bakom ryggen och på sidorna, så att jag ändå skulle få lite sömn, beslutade jag mig för att, när telefontiden tillät på Hjärtkliniken i Huddinge, ringa och avboka mitt besök på onsdag. Knepigt, men jag kände skam och skuld för att jag än en gång avbokade, precis som om det var mitt eget fel, men om man blir sjuk, så kan man ju rimligt vis inte rå för det, eller hur!
Jag stod där, bildlikt talat med mössan i handen och bad om ursäkt.
Men sköterskan som tog emot mitt samtal var så förstående och tycket att jag verkligen borde kontakta min Vårdcentral med det snaraste.
Vilket jag gjorde direkt efter avslutat samtal.
Så idag blev det ett nytt läkarbesök och med skjuts den här gången av svåger Ove, som med säker hand rattade mig både dit och sedan till apoteket och vidare till ICA för proviantering.

Resultatet av dagens övning/röntgenundersökning av lungor, får jag om några dagar, därför inget nytt penicillin den här gången bara en halvliter Mollipect och avsvällande tabletter för över luftvägarna Rinexin.
Nu håller jag tummarna att det funkar och tror att den här lilla manövern är Eriks verk.
Att mamsen ska få resa till London lyckligt ovetande om vad resultatet av hjärtkatetriseringen visade.
Vi tar det sen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar