torsdag 30 oktober 2014

TOO EARLY!


Alltså, jag tycker inte att det är kul längre!
Vad tar alla välbekanta och trygga traditioner vägen, de man kan lita på och luta sig emot?
Att julen kommer den 24/12 och följdaktningen första advent alldeles i början av december, osv, osv!
Nä nu handlar det bara om hur och när köpmännen tänker köpslå oss fartblinda konsumenter i förbifarten.
Idag råkade jag hamna, bara av en slump i Farsta Centrum och där stötte jag på dessa alldeles förtjusande adventsstjärnor att dekorera med till jul.
Men snett bakom mig var det ett hav av Halloween kit av blandad förskräckelse i svart och orange, med både öppna och suturerade sår, döda och halvdöda masker!
Inte alls förvånande eftersom det faktiskt är just Halloween i morgon. Där var vi i fas!

Men som den otroligt snåla, eller om man vill, shoppingodugliga, eller obeslutsamma, beslutsångest tanten jag är, så vandrade jag tomhänt ut ur Farsta Centrum!

Jag behöver vare sig en läskig mask, ty den har jag redan på mig och absolut inga nya julprydnader, bara en skaplig hälsa och fred på jorden!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar