söndag 19 oktober 2014

I SAW YOU IN THE MIRROR



Det är titeln på min senaste dröm!

Förresten, nu blev det en sån där jävla natt igen, den här sittande, men en hel drös kuddar staplade på varandra bakom ryggen för att inte råka kana ner i liggande, om jag mot förmodan skulle lyckas somna.
För nu har förkylningen satt sig i bröstet och luftrören igen, precis som den där gången för exakt ett och ett halvt år sedan.

Nå, i alla fall så satt jag där och "sov" och "drömde" tillbaka på min dag när jag var i butiken och köpte min nya scarf och minns min reaktion när jag såg mig själv som flyktigast i en spegel där inne.
Men vem är det som står i vägen för min spegelbild???
Så jävla oförskämt, det är ju min tur nu!

För strax innan, medans jag gick där inne och botaniserade bland allsköns härligheter tillsammans med syster Eva, som förövrigt spritter av skönhet och energi och är så där alldeles lagom rödblommig och slät - orynkig och har endast lite ont i knäna.
Då hade jag alldeles glömt bort den där gråa, med en nyans åt det blå och rynkiga lilla varelsen.

Fy fan vilken mardröm, som till på köpet var på riktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar