onsdag 16 december 2015

BY BY PUMPEN!



Ja då har jag suttit på pendeltåget i dagarna tre tur-och-retur!
Tidig morgon och sena eftermiddagen och alltid proppfulla tåg,
med lika entusiastiska pendlare, "ironi"!

Detta är -08 mentalitet påväg till och ifrån jobbet, nästan alla stirra ner i sina mobiltelefoner, ingen konverserar med grannen i vagnen, utom några få undantag, några bläddrar i "Metro", och några sover!

Ofattbar att de orkar pendla, kanske varje vardag i veckan, omkring en timma enkel väg!
Jag har pendlat tre dagar nu och är helt slut och ponera, jag har legat och halvsovit i sex timmar, typ min arbetsdag!
Okej, dom är förmodligen friska i jämförelse med mig, men ändå!

Samma vallfärdande till och från, dag, vecka, månade och år!

Men nu får jag ett uppehåll igen från droppet, sex veckor närmare bestämt!
Men om jag ska klara av det här livet ut, måste jag alldeles bestämt få hjälp med en Portacart!

För fy fasiken vad Ilomedinet irriterar och svider i kärlet på handleden under alla de sex timmarna som droppet går, näst intill outhärdligt faktiskt. Nålen som sitter i från dag ett, är en västanvind i jämförelse med Ilomedinet!

Nu kommer det att ta upp till en vecka innan jag är helt besvärsfri från smärta i armen efter nålen och droppet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar