måndag 14 december 2015

NALLEPLÅSTER OCH STÅPÄLS


Så inleder jag den här veckan med en tripp till Reumatilogens dagvård för ännu en omgång med Ilomedindropp!
Tidig morgon, nästan oförskämt tidigt dessutom, eftersom jag ska infinna mig där redan 08:00 och min färd dit tar ganska precis 1½ timma!
Punktliga gunsan fixade det lätt som en plätt!
Och vem satt där och väntade troget, om inte tant Vanja, min vapendragare och nyvunna rumskamrat!

Men först ska nålen på plats, innan droppet kan kopplas på!
Därefter bad vi om varsitt extratäcke, ty vi är precis lika frusna, två stycken rödblommiga ruggugglor, precis så är det att få Ilomedin i timmarna sex!
Imorgon gör vi en repris!
Kära hjärtanes va vi ska bli pigga inför julen!

Men just i skrivandes stund ligger jag under el-filten och halvsover, det är den omedelbara effekten av behandlingen!
Det blir en tidig kvällning, men först lite julmusik att varva ner med!

"Jag kommer hem igen till jul"
På återseende!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar