torsdag 10 december 2015

JULKONSERT "JAG KOMMER HEM IGEN TILL JUL" 5 december



Nu är jag inte i fas här inne, har liksom halkat efter, men det gör inget, för allt pågår där i Göteborg nu igen och igen och igen, till alla lyckliga som har förmånen att sitta där vid dukat bord i stor förväntan på kvällen!

Det kanske ser ut som om jag bara intog flytande föda, men jag hade köpt ett vinpaket och det var kanske lite övermodigt av mig, eftersom jag både äter och dricker alltför sakta och knappt hängde med mina bordskompisar i skålandet, precis som vanligt!
I vilket fall, det var lördag den 5/12 och jag käkade och drack gott och däremellan underhölls vi av sångfågeln själv, Peter Jöback vid två tillfällen under middagen!
Bonus och oväntat för mig!

Klockan 20:30 började iallafall julkonserten, precis som jag hade önskat, varm, stämningsfull och alldeles, alldeles underbar!

Låtvalet var otroligt väl sammanlänkat med allvar som passar nutid och drömmar och hopp om en bättre värld.






Han är klok min fina Peter, vilket strålande jobb han har gjort med regi och konstnärligt utförande, alltså inte bara med sin sång, som alltid är oklanderlig och alldeles underbar!
Begåvat och noggrant i varje detalj!




Vid 22:30 ca, avslutades konserten med några extranummer och därefter lite småmingel med goda vänner innan jag gick upp till mitt alldeles egna rum, det där fina med en väl tilltagen dubbelsäng och en vidunderlig utsikt från fönstret mot Liseberg, med omnejd!

Behöver jag säga att jag var nöjd och lycklig att dagen och framför allt kvällen blev så lyckad, trots att Helga höll på att sabotera allt!

På återseende The Theatre, redan om tio dagar, om väder och vind vill!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar