onsdag 2 december 2015

PÅ SKAKIGA BEN!



Idag tog jag mig i kragen och satte på mig mitt ansikte, klev ur mjukisdressen och drog en borste genom håret, det var ett tag sedan nu, nämen så illa det låter, men väldigt nära sanningen!
Och just som jag var klar med det, ringde min kompis Mia och vi bestämde att mötas nere i centrum!

Dunkappa, mössa och vantar, det var också länge sedan!

När jag hade gått ca tio minuter och skulle ta mig upp för en stentrappa, stöp jag på översta trappsteget och föll handlöst rakt fram och landade på alla fyra!
Jag tog mig upp så fort som möjligt, lite generad att det kanske var någon som såg mig i denna pinsamma ställning mitt på dagen!
Fångade en lyktstolpe direkt intill och höll mig i den en stund och blundade, fortfarande vimmelkantig och pinsam.
Tillslut satta jag mig på trappan med huvudet lågt lutat mellan benen och vilade!
Det kom en kille och gick mot mig, "å nej, han må väl inte stanna och undra hur jag mår, om jag behöver hjälp", men till min lättnad gick han bara vidare, han trodde väl att jag var en gammal alkis!

Där jag satt, insåg jag att det hade kunnat gå riktigt illa och att jag bara hade stukat båda handlederna, gjort illa min jävla fingerstump och stött båda knäna ordentligt och byxorna höll med en hårsmån!

Efter check, gick jag vidare ner till hamnen och mötte Mia, hon käkade lunch, jag tog två kaffe, hade tappat matlusten och sedan skjutsade hon mig hem!
I denna stund känner jag av höger handled väldigt mycket, den vänstra klarade sig bättre och knäna är uppskrubbade.

Gunsan kanske var lite övermodig idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar