torsdag 24 december 2015

LANDADE TILLSAMMANS MED TOMTEN


Riktigt tidig julaftonsmorgon!

När jag stod där på perrongen och pendeltågen rullade in exakt klockan 04:55, så såg jag tomten, han satt där vid spakarna i full tomtemundering, en riktigt trevlig början på julaftonen!
Två och en halv timma senare var jag framme på Arlanda, endast 60 kronor fattigare!
Tack för tipset Systeryster!

Ytterligare två timmar senare landade jag i Umeå i sällskap av en hel drös julfirare som längtade efter någon och med hopp om vit och gnistrande snö. Snön lyser fortfarande med sin frånvaro även här uppe i norr, men frosten och de få minusgraderna gav ändock lite julkänsla!

Lilla budgettanten lyxade till med en taxi till slutdestinationen, 235 kronor för 10 minuters resa! Hutlöst!!!

När min resa från Nynäshamn till Umeå Airport kostade ca 600 kronor!

Det är historia nu, nu firar jag en lugn och stillsam jul och nyårshelg med jäntan min och att inte förglömma mitt lilla "barnbarn" kaninen Electra!

God jul förresten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar