tisdag 22 december 2015

JUL NU IGEN!



Eller egentligen Julkonsert igen!
Men den här gången gick det som på räls, inga missöden med storm och inställda tåg och dylikt!
Lungt och fridfullt på Centralstationen, i motsatts från förra gången då det var allmänt kaos!

Snabbtåg ner till Göteborg, punktligt, promenad till hotellet och sparade 200 kronor, tjing!

Kom en timme för tidigt för Incheckning på hotellet men "det är inget problem, ditt rum är färdigt"!
Samma rum som förrs gången jag bodde på hotell Onyxen, två trappor upp, rum 22!

Precis som i London, heltäckningsmatta i trappan upp!
Men mysigt och liksom välkomnande och hemtrevligt!

En och en halvtimma senare anlände jag Gothia Towers, en lite promenad på ca 5 minuter, tjing!

Gick raka vägen till The Theatre och välkomnades att inta min plats, trots att jag inte hade bokat mat, bara show seat!

Härligt, härligt, härligt, då fick jag se underhållningen som bjöds på under maten!

Jag behövde ingen mat, bara Ögon-och-Örongodis för att bli mätt!

Klockan 18:00, började julkonserten!



Det var riktigt bra plats jag fick, lite på avstånd, lagom högt upp och mitt på raden, strålande utsikt över scenen och scenografin och superbra ljud därifrån!
Man kanske inte alltid måste sitta på första rad, framför allt när man tänker sig fler föreställningar av samma!
Rekommenderas!

Jag trodde i min vildaste fantasi, att jag inte skulle beröras lika mycket känslomässigt den här gången, jag var ju förberedd och van, så att säga, men det gick inte att hålla tårarna borta!
Alltför många minnen och känslor kom upp och näsduken kom väl till pass även den här gången!
Jag är nog inte så tuff och kavat ändå och såret efter Eriks bortgång och julkonserterna då för sex år sedan berörde mig väldigt starkt. Men varför låtsas att det är över, varför inte släppa på kontrollen och låta känslorna komma fram!

Tack för en underbar konsert, "precis som vanligt"
och på återseende inom kort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar