fredag 11 december 2015

ONCE A YEAR


Tro det eller ej, men en gång om året bakar jag och då blir det "Mammas havrekex"!

Så då tar jag fram en kaffekopp från den fiiiina servisen från Sri Lanka, som egentligen var tänkt att Erik och Sofia skulle få ärva och dela på!
Nu blir det inte så, Sofia får hela!

I mitt gamla recept står det 2 kaffekoppar strösocker och eftersom jag bara användes muggar till kaffe, så blir det finkoppen!

Mammas havrekex:

1 kg havregryn
1 liter mjölk Sväll tillsammans över natten

½ paket milda, smält häll över i bunken med havregryn/mjölk
2 kaffekoppar socker -------------------------------------
50 g hjorthornsalt -------------------------------------


Mjöl efter behag -------------------------------------
Drygt 200 grader ungefär 12 minuter





Med musik under arbetet "Jag kommer hem igen till jul" -JUBILEUMSUTGÅVAN-, går det som en dans!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar